23 Mart 2015 Pazartesi

Hjemmelavet Græsk Yoghurt

Så fik jeg lavet græsk yoghurt :) opskriften er meget nem og jeg fik den af min mor.
Som barn boede min mor i en landsby i Tyrkiet, her lavede de selv yoghurt, ost og alt muligt andet.
Normalt skal man have en termometer når man laver yoghurt men jeg har brugt min mors metode uden.. Man kommer mælk i en gryde og lader det koge derefter lader man det køle ned -min mor siger at det skal være så varmt at det stikker i fingeren men at man stadig skal kunne have fingeren nede i:))) hehe av! Hvis man bruger termometer er 44 grader.. Der efter tar man en lille skål og kommer 2 spiseskeer yoghurt i og 4 spiseskeer af mælken i og rører rundt og så hælder man denne blanding i gryden og røre rundt igen. Sætter låget til gryden, sætter noget stof rundt om så det langsomt køler af og voilaa man har nu hjemmelavet yoghurt:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder