8 Şubat 2015 Pazar

Biotop 5 opg.

Jeg skrev i min tidligere opgave, at jeg ville undersøge fuglearterne i min biotop. I min Biotop 5 opgave, har jeg besluttet mig for at gå ud med mit kamera, og tage billeder af forskellige fugle. Jeg vil derefter undersøge og skrive om de forskellige arter. 
Jeg vil ikke kun holde mig til min biotop, men vil tage på strand, skov og til en sø, så jeg har mulighed for at se flere forskellige. Jeg tænker at jeg finder mindst 10 fuglearter jeg kan skrive om. 

Tænker både at det vil være spændende men også, at det er vigtigt at vide noget om dem. Selv på en lille gå tur med børn/borgere kan man møde en masse fugle, som man kan have samtaler omkring.
Der kan også laves aktiviteter, der rummer læreplanstemaer som Natur og naturfænomener og Kulturelle udtryk og værdier. Man kan tage på "fuglejagt" hvor man prøver på at tage billeder af forskellige fugle, senere have samtaler omkring dem for at udvikle børnenes sprog, man kan kigge i bøger om fugle, male fugle, lave fuglefoder og meget mere...(:

1 yorum:

  1. Hejsa
    Det er fint at følge op på de tidligere opgaver og arbejde med fugle. Biotop 5 opgaven handler om friluftsliv - se her: http://vaerkstednaturteknik.blogspot.dk/2009/09/biotop-6-opgave.html
    Hvilke friluftslivs aktiviteter har du tænkt dig at afprøve? Husk også at læse den obligatoriske litteratur om friluftsliv.
    Vh Ida

    YanıtlaSil